Hjemme fra Edinburgh – værste flyvetur nogensinde

Så kom jeg endelig hjem. Eller det vil sige jeg gjorde i går eftermiddags, men jeg har været helt smadret og først nu haft tid og lyst til at skrive et blogindlæg. Efter en rejse på langt over 10 timer per vej ankom jeg i går i Las Palmas lufthavn, men det var ikke uden problemer…

Turen mod Edinburgh gik ganske fint – der var nogle enkelte forsinkelser, som gjorde jeg måtte løbe ekstra hurtigt i Heathrow Airport (hvilket i øvrigt skal siges IKKE er nem at finde rundt i). Der var ikke ret meget uvejr heller, så det var rart.

Selve eventet var super fedt – Acer og Otto PR havde planlagt en masse spændende ting vi skulle foretage os i Edinburgh. Jeg ankom omkring klokken 17 i Edinburgh fredag, efter en lang bustur til lufthavnen fra Gran Canaria klokken alt for sent om natten og mange timers ventetid i lufthavnen.

#travel #edinburgh

A post shared by Daniel Lomholt (@daniellomholt) on

Efter at være ankommet gik der lidt tid før jeg blev hentet i Edinburgh lufthavn af en af PR-medarbejderne, hvorefter vi tog en taxi mod hotellet. Check-in tog kun ganske få minutter og vi skulle briefe omkring de to dage derefter, hvor flere af dem på hotellet havde været der mange timer forinden, så jeg var blandt dem som ankom sent.

Elsker allerede Edinburgh 😍👌 #takAcer #roomtour #edinburgh #scotland ✴✴✴✴✴

En lille video fra mit ekstremt lækre hotelværelse

Vi fik allerede her uddelt goodiebags om fredagen samt en Acer Iconia 8 tablet, og en række vigtig information omkring vores ‘tur’ rundt i Edinburgh til om lørdagen. Om aftenen spiste vi på en lokal pub, hvor der var reserveret et stort bord til os (cirka 15 personer) hvor vi fik en 3-retters menu samt fri bar. Lørdag morgen mødtes vi efter morgenmaden, hvor vi blev inddelt i nogle små grupper, hvorefter vi skulle planlægge vores tur rundt i byen for at klare de forskellige challenges; blandt disse ‘challenges’ var der blandt andet at man skulle ind på Skotlands mindste pub, se hvor J.K. Rowling skrev ét af Harry Potter-bøgerne, besøge Edinburgh Castle og ja… spise en friturestegt marsbar – noget jeg aldrig gør igen; Altså nu er en normal marsbar i sig selv meget sød i smagen, men denne friturestegte marsbar blev bare klammere og klammere for hver bid – og den var ikke engang billig; vi gav £3.20.

Efter et par timer havde vi klaret vores challenges i kulden tog vi tilbage til hotellet og begyndte så småt at skrive lidt om dagen på vores websites hver især. Ikke noget krav – men jeg valgte blot at skrive lidt om de forskellige Acer-produkter jeg fik prøvet i løbet af weekenden. Dog var hotellets Wi-Fi mere end bare elendigt gennem weekenden, hvilket på ingen måde er okay på et 5-stjerners hotel, og vi prøvede i flere omgange at snakke med hotellet om det, men intet lod til at løse problemerne… Om aftenen mødtes vi til pre-drinks og efterfølgende tog vi i forskellige grupper ud og spise. Vi endte på en pub, hvor de også lavede nogle gode burgere, og efterfølgende gik vi videre til en anden pub for at ende ved hotellet.

Another pic from #Edinburgh at night. Amazing city! 👻 #acerliveblog2014

A post shared by Daniel Lomholt (@daniellomholt) on

Søndag gik sådan set med morgenmad og pakning af vores ting – folk fra Finland tog allerede afsted klokken 6, mens jeg heldigvis først blev hentet af taxaen kl. 11. Dog var det en ufatteligt træls tur tilbage, da der først og fremmest havde været bombetrussel i Edinburgh Airport et par timer forinden, hvor den havde været lukket i 1½ time. Derfor var lufthavnen mildt sagt proppet til randen af mennesker – fra indgangen af var der kø helt op til security, og mit fly var over 40 minutter forsinket.

Værste flyvetur nogensinde!

Efter endelig at være kommet afsted mod London, opdagede jeg ret hurtigt at det ikke kunne lade sig gøre at nå mit næste fly – jeg skyndte mig hvad jeg kunne, men det gik meget langsomt med at komme fremad i køen. Da det blev min tur til at skulle gennemtjekkes, sagde de at det var for sent at komme med flyet – dette var cirka 3 minutter inden de lukkede for boarding på flyet. Fedt nok – så jeg blev sendt over til British Airways, hvor jeg nok stod i kø i mindst en halv time. Herfra skulle medarbejderen bruge en halv time mere på at snakke med forskellige afdelinger, indtil det til sidst lykkedes at ombooke min billet. En lille time efter sad jeg med det næste fly til Madrid, og da jeg ankom skulle jeg angiveligt hente min baggage her – jeg blev ved med at vente, langt efter de sidste havde fået deres, og jeg blev mere og mere utålmodig.

Til sidst stoppede baggagebåndet med at køre, og jeg gik over og snakkede med Iberia – de sagde, at de ikke kunne se at min baggage havde været med flyet, hvilket var underligt, eftersom jeg blev lovet dette. De betalte dog et hotelværelse og transport dertil, og fortalte jeg skulle snakke med dem dagen efter. Efter at være blevet misinformeret af 3 forskellige buschauffører – som åbenbart heller ikke forstod ret meget engelsk, fandt jeg endelig stedet hvor minibussen til hotellet kørte hen. Det tog godt og vel 20 minutter at køre derud, og jeg fik lynhurtigt nøgle og det hele; restauranten havde stadig åbent, så jeg kunne få lidt mad ovenpå en lang dag, og jeg nåede at få et par timers søvn, inden jeg vågnede for sent mandag og måtte løbe ned til bussen.

Derefter gik turen igen til lufthavnen, og da jeg ankom derude snakkede jeg med Iberia, der igen sagde at de ikke havde set nogle tegn på min baggage, og at den enten ville dukke op på Gran Canaria, eller også skulle jeg lave en ‘claim’ på den. Okay, fair nok tænkte jeg, den er der helt sikkert når jeg ankommer. Nope, heller ikke denne gang. Jeg stod igen og var den eneste der ventede på kuffert, og måtte igen igen igen snakke med Iberia omkring dette, der nu fortalte jeg skulle lave en ‘claim’ og de ville lede efter den; de havde ikke set tegn på kufferten siden London, så den var måske ikke kommet med det rigtige fly.

Efter lang tid med at forklare hvordan kufferten så ud og hvad der var i den, måtte jeg finde den nærmeste bus til hvor jeg bor, og endelig komme hjem og slappe af. Dagen efter da jeg vågnede, havde jeg modtaget en række opkald og 4 sms’er fra Iberia. De havde heldigvis allerede fundet kufferten og den var på vej til mig. Jeg snakkede kort med dem, og de ville komme forbi med den mellem kl. 16 og 17, og det gjorde de heldigvis. Alt lod til at være i kufferten og uden at noget var blevet ødelagt – heldigvis 🙂

Hvis man ser bort fra en uheldig flyvetur tilbage til Gran Canaria, har det været en super fed weekend. Jeg har mødt mange mennesker jeg er faldet i snak med i weekenden og det har været super fedt at opleve Edinburgh, som jeg klart skal opleve igen på et andet tidspunkt! Acer Live Blogging Challenge var bestemt en succes, og jeg håber at de afholder noget lignende igen en anden gang. Jeg regner stærkt med at skrive om nogle af de nye produkter ovre på GearNYT snart og anmelde tabletten.

Tak fordi i læste med i mit længste indlæg meget længe – jeg håber i kunne lide det, og kom da gerne med feedback. Peace 🙂