Nyt job – flytter til Dublin

I de lidt over fem måneder jeg har boet her på Gran Canaria, Spanien, har det været utroligt svært at få et job. Jeg har haft sendt mit CV rundt til hoteller og sælgervirksomheder og været i snak med en række forskellige, der også har boet hernede.

Faktisk søges der næsten ingen webudviklere hernede, så det jeg har haft søgt er ufaglært – det lykkedes ikke. Derfor lagde jeg i slutningen af november mit CV op på en række forskellige hjemmesider i Storbritannien, herunder Irland. Det var primært efter at jeg havde været i Edinburgh, at interessen vækkede mig lidt.

Allerede efter omkring en uge blev jeg kontaktet af rekrutteringsbureauet Manpower, der søgte en dansk ‘Technical Support Agent’. Efter at have sendt en række mails frem og tilbage og hvor jeg oplyste at jeg først kunne starte i februar (de søgte en fra januar), fik jeg arrangeret en screening med dem.

Jeg skulle også udfylde nogle papirer, blandt andet med problemløsninger, og den efterfølgende dag skulle jeg snakke med konsulenten hos Manpower, der ville høre omkring mine tekniske egenskaber og hvordan jeg ville passe ind i jobbet.

Efter denne samtale, fik jeg en mail tilbage omkring at IBM nu ville snakke med mig. Jeg havde to dage at forberede mig i, og jeg må indrømme at jeg sjældent har været så nervøs og spændt før. Jeg fik en række dokumenter med hhv. et manuskript jeg skulle bruge i interviewet, hvor jeg hjælper en kunde gennem en proces (ikke at kunne sende en mail og ikke at kunne logge ind på Windows) samt et dokument med personlige spørgsmål jeg skulle forberede mig på; stærke og svage punkter, mm.

Efter interviewet med IBM, som jeg faktisk synes gik rigtig godt, fik jeg at vide at jeg kunne forvente svar inden for et par dage. Det gik dog hurtigere – allerede to timer efter ringede Manpower tilbage og kunne oplyse mig om at jeg havde fået jobbet!! Ja, jeg skal flytte til Dublin, Irland og arbejde for IBM – allerede på mandag d. 2. februar, skal jeg starte.

Det har været undervejs i noget tid – jeg har været på netcafé 3-4 gange for at printe nogle papirer ud, jeg derefter skulle underskrive og scanne ind og jeg har haft mange spørgsmål omkring flytningen og det at starte hos dem. Jeg har også en lejlighed jeg flytter ind i – eller det er faktisk et stort hus, hvor jeg blot lejer et lille 1-mands værelse i starten, som koster €330 om måneden, hvilket gør at jeg hurtigt kan spare op til noget større og bedre. Dog er lejligheden 3 kilometer fra IBM, og der kører bus direkte lige udenfor døren, så det kan ikke blive bedre! 🙂

Jeg lander om natten til søndag i Dublin, hvor jeg efterfølgende skal tage taxi ind til området hvor jeg skal bo – desværre kører der ikke bus på den tid. Jeg når ikke at se ret meget af byen eller kunne orientere mig, men ikke desto mindre er jeg enormt spændt på at starte og få en ny tilværelse.

I de første tre måneder er der en prøveperiode og oplæring, og i den første uge får vi blandt andet tid til at tage ind til Dublin centrum og få klaret papirerne i forhold til arbejdstilladelse, mm. Vi får også dækket nogle af udgifterne i forhold til flytning i en såkaldt ‘relocation package’.

Der kommer til at ske meget i den næste tid, og jeg vil da prøve at holde jer opdaterede – jeg ved godt at jeg ikke har været så god til at skrive herinde. Jeg har i øvrigt også gendannet to indlæg, som er et nogle år gamle efterhånden; ‘Mine tanker om Web-Integrator uddannelsen‘ og ‘Produktionsskole‘.

FOTO: wallpaperstravel.com

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 bedømmelser; Samlet bedømmelse er 5,00 ud af 5)
Loading...

Skriv et svar