TripAdvisor = Bestikkelse fra hoteller!

I december måned var jeg en tur på hotel i Las Palmas her på Gran Canaria, da min mor skulle til koncert om aftenen, og hun gerne ville have mig med derinde, valgte jeg at tage med, hvor vi fik oplevet nogle forskellige ting i byen, som jeg aldrig rigtigt har set så meget i, til trods for at vi ellers før har boet her i 7½ år – faktisk en ret fed by, med masser af spændende ting at se.

Vi havde i forvejen booket et hotelværelse nogenlunde i centrum, tæt på shoppingcenter og en masse butikker og restauranter samt den superflotte strand Las Canteras. Desværre var hoteloplevelsen dog ikke nær så god som forventet – prismæssigt lå hotellet i den dyrere ende i området; €60 inklusiv gebyrer for én overnatning, og man må i dén grad sige at vi blev r*vrendt.

Først og fremmest, var der ikke noget køleskab på hotelværelset – ok, det stod der så heller ikke, men det må næsten være forventeligt på et hotelværelse i det prisleje og i et land hvor der er +20 grader næsten hele året. Derudover var der ufatteligt meget larm, til trods for at vi boede på 3. sal. Der var meget larm fra gaden, og så snart naboerne bare flyttede en stol over gulvet ovenpå, kunne man høre det helt tydeligt. Den udsigt til stranden som blev lovet på billederne var der heller ikke – uanset om man boede øverst på hotellet, ville man ikke få den udsigt som der var på billederne; vi kunne blot kigge over på en anden tom bygning.

Vi var dog ikke på hotellet ret meget af dagen, men ikke desto mindre oplevede vi mange ulemper ved netop dette hotel. Værelset var MEGET mindre end hvad vi blev lovet, og der var næsten ikke plads til at kunne gå rundt om sengen. Der var desuden et skrivebord, men når man trak stolen ud herfra, kunne man ikke sidde der. Hotellets Wi-Fi var også ufatteligt langsomt og ustabilt, og jeg skrev straks en dårlig anmeldelse så snart jeg var kommet hjem.

Jeg blev et par dage efter kontaktet af hotellet på TripAdvisor, hvor jeg havde skrevet en 1-stjernet anmeldelse, og her blev jeg bedt om at fjerne den, mod at jeg fik 50% af prisen tilbage. De mente at anmeldelsen skadede deres omdømme, og kom med bortforklaringer om at hotellet var fyldt (hvilket det bestemt ikke var) og at de havde travlt (se nedenfor).

tripadvisor-svindel

Jeg skrev om det på Twitter lidt efter, og det er åbenbart ikke noget nyt – jeg er meget overrasket over at det finder sted, men der er nok en grund til at hotellet stortset kun har positive anmeldelser, da de vel blot beder folk fjerne alle de negative mod lidt betaling – sørgeligt! Nu kender jeg ikke mere direkte til TripAdvisors forretningsmodel, men jeg tvivler på at de direkte er skyld i dette, og at det mere er hotellerne der er ‘korrupte’. Ikke desto mindre vil jeg ikke bruge TripAdvisor fremover for at se om et sted er godt, da lignende åbenbart meget ofte finder sted.

Skriv et svar